Právní služby mají zahrnovat třeba vedení databáze pohledávek, digitalizaci dokumentů, posouzení bonity jednotlivých pohledávek nebo zajištění call centra pro dlužníky. Vítěz by ale také měl dopravní podnik zastupovat při mimosoudním vymáhání pohledávek včetně rozesílání upomínek a dopisů vyzývajících k úhradě dlužných peněz. Vybraná firma bude také za DPP přímo pohledávky v soudních řízeních vymáhat a zastupovat podnik při takzvaných vykonávacích řízeních, tedy při exekucích. Smlouva má platit čtyři roky.
Uchazeči mohou posílat přihlášky do soutěže do 22. ledna. Musí doložit, že v posledních třech letech měli minimálně jednu zakázku, při které se zabývali správou nebo vymáháním minimálně 30.000 pohledávek za přinejmenším 25 milionů korun. Dopravní podnik si také klade podmínky na pracovníky firmy, týkají se především jejich praxe.
Vymáhání pokut pro pražský dopravní podnik bylo v minulosti kritizováno. Lidé museli platit na výlohách mnohem více, než kolik byla samotná pokuta. Většinu z částky přitom obdržela vymahatelská firma.
V roce 2008 DPP uzavřel smlouvu s firmou Tessile ditta, která měla nejasnou majetkovou strukturou. Její výběr provázely pochybnosti. Později se objevily informace o tom, že tehdejší ekonomický ředitel dopravního podniku Martin Horák je spoluvlastníkem společnosti. Horák to tehdy odmítl. Smlouvu dopravní podnik vypověděl v roce 2012. Server Euro.cz tehdy uvedl, že si firma za dobu trvání smlouvy mohla vydělat až 1,2 miliardy korun.
zdroj: ČTK