Letní prázdniny lákají zloděje
Letní prázdniny jsou pro zloděje tradičně velmi výnosným obdobím. Lidé častěji opouštějí svá obydlí a vyrážejí na dovolené. Zloději tak mají volné pole působnosti. V bezpečí nejsou ani víkendové objekty, které jsou po většinu týdne prázdné, přesto plně vybavené, díky letní sezoně, kdy na chaty a chalupy jezdí nejvíce lidí. Jen během loňského roku zloději v období července a srpna způsobili škody vloupáním do bytů, domů a víkendových chalup za téměř 57 milionů korun, tedy průměrné denní škody po vloupání dosahovaly téměř milionu korun. Jedná se pouze o nahlášené případy Policii ČR, řada lidí totiž škody ani nenahlásí. Tristní je také objasněnost případů, kdy se povedlo vyšetřit jen necelou čtvrtinu vloupání.
Zloději kradou jak v prázdných bytech, tak i za přítomnosti obyvatel. „Pro zloděje je samozřejmě jednodušší, když v bytě či domě obyvatelé nejsou. Jsou ale stále drzejší, a protože díky jemným a tichým metodám jako je bumping překonají nezabezpečené dveře za pár sekund, kradou i za přítomnosti obyvatel. V tu chvíli totiž najdou za dveřmi mobil, peněženku nebo třeba i klíčky od auta a jejich mise je tak úspěšnější,“ upozorňuje Ivan Pavlíček, odborník na zabezpečení firmy Next. A dodává: „Proto doporučujeme byty a domy opatřit bezpečnostními dveřmi s vložkou a zámkem minimálně ve III. bezpečnostní třídě, které případnému pokusu o vloupání odolají.“
Ročně jsou vykradeny také tisíce chat a chalup, které slouží k víkendové rekreaci a přes týden je většinou nikdo nevyužívá. Profesionální zabezpečení těchto objektů se často nevyplatí a zloději tu mají výborný výhled na dobrou kořist. Vybavení domácnosti, stavební stroje, vybavení dílny, ale často i starožitnosti. „Objekt musí buď být dobře zabezpečen, případně působit zabezpečeně, nebo musí být jasné, že v něm žádná kořist nečeká. Jinak si bohužel koleduje o vykradení,“ uvádí Ivan Pavlíček, Next.
Dalším zajímavým artiklem pro zloděje jsou kola. Nabízejí se jak v nezabezpečených sklepech, garážích, tak i v bytech. Lidé totiž kupují stále dražší kola, ale do jejich zabezpečení neinvestují. Počty ukradených jízdních kol se ročně šplhají k 10 000 a jejich nedostatečné zabezpečení je stále alarmující.