Stavbu důležité dopravní stavby, která bude městskou pokladnu stát více než 36 miliard korun, schválila někdejší politická garnitura v čele s primátorem Pavlem Bémem (ODS). Náklady se ale v průběhu let navýšily o několik miliard. Současné vedení města tvrdí, že hledá zákonnou cestu, jak problematické faktury proplatit. Vede proto arbitráž se stavební firmou Metrostav. K soudu půjde i se správcem stavby, firmou Inženýring dopravních staveb (IDS). Zprovoznění tunelu původně plánované na rok 2011 se proto už několikrát odložilo.
Podle informací ČTK panují kolem aktuálního termínu otevření silné politické tlaky. Praha přesný termín oficiálně nesdělila, podle zdrojů ČTK se mluvilo o 4. říjnu. Vládnoucí TOP 09 by se totiž hodilo spustit provoz v Blance ještě před volbami, které se uskuteční 10. a 11. října. Političtí konkurenti ale podle zdrojů z pražské politiky usilují o to, aby TOP 09 slavnostně přestřihnout pásku nestihla.
Firma ČKD v minulosti uzavřela s Prahou smlouvu na práce za zhruba pět miliard korun. V dopise, který na začátku týdne poslala magistrátu píše, že jí Praha dluží 550 milionů korun. Praha navíc dlouho otálela se zadáním zakázky na stavbu velínů, bez kterých by se provoz v Blance nemůže rozjet. A ČKD nyní tvrdí, že plánovaný termín nestihne. Už dřív se mluvilo o tom, že na práci potřebuje zhruba půl roku. Což by znamenalo dokončení Blanky zřejmě až na přelomu roku.
zdroj: ČTK